"It is a good day to be alive" (Av Victor Wallo)

Så vad gör då han på Maries blogg då? Jo jag har väl nämt det för henne förut att jag ibland känner lusten att skriva något utanför mina egna låttexter. Så jag tog chansen när jag fick den.


Äntligen kan jag använda mitt andra par glasögon igen. Skruvade till de idag på stan . Tyckte det blev lite jobbigt när de ramlade ner i filen på morgonen för att de inte satt fast.

Idag har jag även äntligen bokat Guitar Hero Metallica... för att vara på den säkra sidan bokade jag det på två ställen. Men det är långt kvar till den 22a maj ändå men som jag ofta bruka säga.  "- den som väntar på något gott väntar alltid för länge" Så dom som gillar GH eller Metallica i allmänhet är välkomna.


Detta verkar gå i musikens tema så jag fortsätter väl där.

På jobbet går vi alla och nynnar på väldigt mycket musik då vi inte har tillgång till musik.Temat för dom flesta just nu verkar vara jullåtar och barn/disney musik.  Kanske säger mer om personalen än om musiksmaken?


Så, tre låtar ni kanske inte lyssnar på varje dag men som jag diggar helskarpt för tillfället.


Minus Celcius - Backyard Babies. Inget av mina favoritband. Tycker dom har gjort 1½ bra låt ungefär. Men jag älskar gitarrljudet i denna låt plus att texten är ganska påhittig.
" I searched the world around for you, In every corner I see two"

Unforgiven III- Metallica. Inte so ofta låtar blir trioligier. Inte so ofta Metallica har piaonintro heller. Men "UN3" och "No leaf Clover" är nog dom absolut bästa Metallica låtarna just nu. Lite ovanlig med sina "distade" verser och lugna refrenger.Brukar ofta vara tvärt om. Låten handlar om synd,konsekvenser, förlåtelse. Att både be om förlåtelse och att inte kunna förlåta sig själv och andra. Sorglig låt om en båt ute på öppet hav. Riktigt bra text. " How could he know this new dawn's light would change his life forever?"


Come Undone - Robbie Williams. Otippad? ja det är väl inte speciellt många som vet att jag diggar Robbie. Han har månag bra låtar men denna text är ritkigt tuff med sena motsägelser. Men alla har väl känt att man kan ändra sig på en femöring.
 "So damn ugly, so damn cute. So well-trained, so animal. So need your love, so fuck you all"


  • Kul att äntligen Kimi Räikkönen tog Ferraris första poäng för sesongen. 
  •  Första sommaren med EcoFuel i bilen. Mer pulver alltså.
  • Äntligen har jag hittat en jacka nu har blivit lite varmare.
  • Tropic Thunder, vilken skitfilm. trots bra rollista. Dolby True HD är dock smaskens
  • Transformers på Blu-Ray. En ren fröjd. 2007 års bästa ljud. 
  • Önskar jag kunde se Metallica alla tre gångerna det är i Sverige detta år.
  • Är grymt sugen på att köpa ESP/ James Hetfields nyaste skapelse.
  • Jag måste, måste, måste göra klart min tatuering innan sommaren.
  • Fler borde lyssna på filmmusik. Där snackar vi stämning och känslor.


Nä, detta blev utdraget och alldelens för långt. Men jag får passa på, jag kanske inte får skriva igen. Vore kul med en kommentar och ännu roligare med en brakomentar. Nu är det tack och godnatt.

Love & Respect.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0